Subscribe:

Pages

Labels

Label

Open Cbox

FEATLIST

Ads 468x60px

Social Icons

Ahad, 26 Mei 2013

Sukan : Neymar Sah ke Barcelona

tahun hadapan neymar dan messi akan mengegar eropah.


Pemain Sensasi dari Brazil, Neymar telah mengumumkan beliau telah sah menyertai rakan senegaranya, Dani Alves di Barcelona. Barcelona telah mengalahkan saingan hebat mereka iaitu Real Madrid dalam perebutan untuk mendapatkan khidmat penyerang muda tersebut.

"On Monday, I sign a contract with Barcelona. I want to thank the Santos fans for nine incredible years," - Tulis Neymar dalam akaun Instragram beliau.

Santos telah menerima tawaran untuk Neymar dari kedua-dua Barca dan Real, menurut akhbar Sepanyol El Pais. Barca mengesahkan perpindahan pada hari Ahad.

"FC Barcelona dan Santos FC telah bersetuju dengan syarat-syarat untuk Neymar da Silva Junior. Penyerang Brazil akan memakai baju Barca untuk lima musim akan datang," kata satu kenyataan di laman web kelab itu. 

Musim hadapan Barca akan mengandingkan 2 pemain terhebat dunia iaitu Neymar dan Messi . Gandingan ini mungkin akan mengegarkan Eropah.

#respect
Walaupun usia beliau yang masih muda, Neymar telah menjadi pasukan pertama tetap untuk Santos untuk empat tahun yang lalu, menjaringkan 156 gol dan 77 'assists'  dalam 256 perlawanan.

Pada tahun 2011, dia membawa kemenangan Copa Libertadores pertama Santos sejak Pele mewakili kelab itu pada tahun 1960-an, dan dia telah memantapkan dirinya di peringkat antarabangsa, menjaringkan 20 kali dalam 32 penampilan dengan Brazil.

"Ia adalah masa yang berbeza untuk saya,sedih (mengucapkan selamat tinggal) dan gembira (cabaran baru)," katanya.

Neymar bermain perlawanan terakhir untuk Santos pada Ahad bertemu pesaing Flamengo, pada pembukaan musim bola sepak Brazil tahun ini.

"Saya mahu peluang untuk memasuki padang sekali lagi sahaja ... dan mendengar peminat menjerit nama saya," katanya.

Bintang muda, yang sering berambut Mohawk, adalah berasal dari Sao Paulo. Remaja meminta tukang gunting untuk "Neymar" apabila mereka pergi untuk gunting rambut, dan wanita muda menjerit dan mengejar beliau seolah-olah dia bintang rock.

Brazil tidak mempunyai megastars seperti Ronaldo, Ronaldinho dan Robinho, dan harapan negara untuk memenangi Piala Dunia pada tahun 2014 - yang akan diadakan di Brazil - berada di bahu ajaib pemain muda tersebut.

Majalah Time menerangkan Neymar pada bulan Februari sebagai "Pele masa depan," manakala majalah Sukan Pro AS memilih dia untuk tahun kedua berturut-turut sebagai personaliti sukan dengan yang paling berpotensi dalam pasaran di seluruh dunia, dihadapan pemain Argentina , Lionel Messi dan pemain golf Northern Irish, Rory McIlroy.

source : nation.co.ke

0 comments:

Catat Ulasan

Category